HOME総合情報研究組織教員紹介・検索新任教員紹介

新任教員紹介

大川 翔(オオカワ ショウ)

所属 専攻広域科学専攻・生命環境科学系 認知行動科学講座
学科統合自然科学科
部会心理・教育学
職名 助教
発令年月日 2024年4月 1日

 

略歴 ■最終学歴
大阪大学大学院・連合小児発達学研究科
■学位
2021年3月 Ph.D
■前任職
オックスフォード大学実験心理学研究科 客員研究員

 

担当科目 ■前期課程
■後期課程
■大学院

 

研究活動 ■研究分野
臨床心理学
■研究業績
1.Okawa, S., Noda, S., & Weeks, J. W. (2024). Japanese Translation of the Concerns of Social Reprisal Scale and Examination of the Bivalent Fear of Evaluation Model for Social Anxiety in Japan. Japanese Psychological Research, Early View
2.Okawa, S., Arai, H., Nakamura, H., Ishikawa, S., Crewell, C., Shiko, Y., … Shimizu, E. (2023). Guided parent-delivered cognitive behavioural therapy for Japanese children and parents: a single-arm uncontrolled study. Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 51, 265-270.
3.Okawa, S., Arai, H., Nakamura, H., Urao, Y., Reardon, T., Giles, S., & Shimizu, E. (2023). Preliminary examination of reliability and validity of the Japanese child anxiety impact scale-parent version in Japanese community sample. Current Psychology, 42, 11450-11459.
4.Okawa, S., Arai, H., Sasagawa, S., Ishikawa, S., Norberg, M. M., Schmidt, N. B., … Shimizu, E. (2021). A cross-cultural comparison of the bivalent fear of evaluation model for social anxiety. Journal of Behavioral and Cognitive Therapy, 31, 205-213.
5.Okawa, S., Hamatani, S., Hayashi, Y., Arai, H., Nihei, M., Yoshida, T., … Hirano, Y. (2020). Neuropsychological comparison between patients with social anxiety and healthy controls: Weak central coherence and visual scanning deficit. Neuropsychiatric Disease and Treatment, 16, 2849-2855.

 

新任教師一覧へ戻る

総合情報